Son Haber Gümrük Program Mevzuat Evrim Link
Son Haberler 
Haber    14.08.2020 03:42 Haber No:28945
GGM - 2019/16 Sayılı Genelgede Değişiklik
- Mersin Gümrük Müdürlüğü'nün "GGM 2019/16 Sayılı Genelgede Değişiklik Yapan 2020/20 Sayılı Genelge" konulu yazısı
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    14.08.2020 03:40 Haber No:28944
Serbest Bölgelerden Nitril Eldiven Tedariği
Son günlerde, 4015.11.00.00.00 Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonundaki (Cerrahide kullanılan eldiven) ürün ile alakalı olarak, serbest bölgelerde bulunan firmalar tarafından alım-satım işlemi gerçekleştirildiği ve bu ürünleri tedarik etmek üzere bölgelere yerli ve yabancı kişilerce başvuruda bulunulduğuna yönelik duyumlar Bakanlığımıza iletilmektedir.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    14.08.2020 03:37 Haber No:28943
Gazprom'un Türkiye'ye doğal gaz ihracatı azaldı
Rus Gazprom şirketinin Türkiye'ye doğal gaz ihracatı yılın ilk yarısında yüzde 42 azaldı.Rusya'nın en büyük doğal gaz şirketi Gazprom bu yılın ilk yarısında 277 milyar ruble zarar açıkladı.Gazprom’dan yapılan açıklamada, şirket gelirlerinin bu yılın ilk yarısında 2019'a göre yüzde 26 azalarak 1,8 trilyon rubleye (yaklaşık 25 milyar dolar) düştüğü belirtildi.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    14.08.2020 03:34 Haber No:28942
Çin: Brezilya’dan ithal edilen donmuş tavuk
Çin’in güneyindeki Şenzen kentinde yetkililer, Brezilya’dan ithal edilen donmuş tavuk kanatlarının yüzeylerinde koronavirüs tespit edildiğini açıkladı.Kanatlar, rutin gümrük testlerine tabi tutulmuştu.Yetkililer söz konusu kanatlarla temas etmiş veya yakınına gitmiş herkese koronavirüs testi yapıldığını ve sonuçların negatif çıktığını açıkladı.
 
Haberi Okudum
Haber    14.08.2020 03:28 Haber No:28941
Meksika’nın Haziran ayı ihracatı %12,8, ithalatı
Ulusal İstatistik ve Coğrafya Enstitüsü (INEGI) verilerine göre Haziran ayında Meksika’nın ihracatı son iki aylık rekor düşüşlerin ardından, ülkenin ana ihraç pazarı olan ABD’de sanayi faaliyetlerinin başlaması ile birlikte Mayıs ayına kıyasla %75,6 oranında artmış ve 33,8 milyar dolar olarak kaydedilmiştir.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    14.08.2020 03:27 Haber No:28940
Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaşım Koridoru (TRACECA)
2020 yılı Ocak-Haziran döneminde Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaşım Koridoru'nun (TRACECA) Azerbaycan kısmında taşınan yüklerin hacmi 21.687,1 bin ton olmuş ve bir önceki yılla kıyaslandığında %13,7 oranında azalma kaydedilmiştir. Yüklerin 12.590,7 bin tonu veya %58,1'i karayolu ile, 6.515,1 bin tonu veya %30,0'u demiryolu ile, 2.581,3 bin tonu veya %11,9'u deniz yolu ile taşınmıştır.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    14.08.2020 03:25 Haber No:28939
İran Yılın İlk Dört Ayında Dış Ticaret
İran Gümrüğü Sözcüsü Ruhullah Latifi, yılın ilk dört ayında 42 milyon ton ağırlığında 19 milyar 635 milyon Dolarlık dış ticaretin yapıldığını ifade etmiştir.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    14.08.2020 03:21 Haber No:28938
ABD’den AB ürünlerine yönelik gümrük vergisi
Amerika Birleşik Devletleri, bir dizi Avrupa Birliği ürününe geçen yıl uygulamaya başladığı yüzde 25 gümrük vergisinin 7,5 milyar dolarlık kısmında bazı değişikliklere gitti.İngiltere ve Yunanistan’dan bazı ürünler kapsam dışında bırakıldı. Almanya ve Fransa’dan ise aynı tutarda ürüne tarife uygulanacağı açıklandı.
 
Haberi Okudum
Haber    14.08.2020 03:18 Haber No:28937
AB'den Kamboçya'ya ticari yaptırım
Avrupa Birliği (AB), Kamboçya'ya temel haklar ve işçi haklarına saygı göstermediği gerekçesiyle ticari yaptırım uygulamaya başladı.AB Komisyonu, Kamboçya'da üretilen hazır giyim, ayakkabı ve çanta gibi ürünlere gümrük vergisi getiren ticari yaptırımların başlatıldığını açıkladı.
 
Haberi Okudum
Haber    14.08.2020 03:10 Haber No:28936
RANDEVULU SANAL SIRA SİSTEMİ (RSS)
Temmuz ayında pilot olarak uygulanmaya başlanmış olan Randevulu Sanal Sıra Sistemi (RSS) Uygulaması, bugün itibari ile (13 Ağustos 2020), Kapıkule Sınır Kapısında tüm firma ve sürücüler için kullanıma açılmıştır. Uygulama şuan için gönüllü olup, randevu alma zorunluluğu bulunmamaktadır.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum