Son Haber Gümrük Program Mevzuat Evrim Link
Son Haberler 
Haber    30.09.2020 12:10 Haber No:29140
GÜMRÜK GENEL HATA !
Tescil işlemleri aşamasında;
1-Tescil islemi yapilamaz:"0910 TPS-Geçici İthalat İzni"belgesi, "0933 TPS-Nihai Kullanim İzni" belgesi veya "0957 TPS-İthal Lisansı (Korunma-Ülke Bazli)" belgesi beyan edilmemiş hatası devam etmektedir. Sizlerde Ankara çağrı merkezine kayıt bırakabilirsiniz.
 
Haberi Okudum
Haber    30.09.2020 12:11 Haber No:29377
Yük teslim talimat formu **ORDINO**
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI Denizcilik Genel Müdürlüğü Yük teslim talimat formu ORDINO ile ilgili

**GEREGI ICIN Gümrükler Genel MüdürlüğüNE YAZDIGI ONEMLI YAZISI
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    30.09.2020 12:01 Haber No:29376
Birleşik Krallık'ın Türkiye ve Japonya'ya ek gümrü
Birleşik Krallık'ın Türkiye ve Japonya'dan aldığı araç parçaları ek gümrük vergisine tabi olabilir.Reuters'ın BBC'den aktardığı haberine göre, Birleşik Krallık, Avrupa Birliği'ni (AB) Japonya ve Türkiye'de üretilen araç parçalarının Birleşik Krallık'ta kullanıldığında İngiliz malı olarak sınıflandırılması konusunda ikna etmeyi başaramadı.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    30.09.2020 11:34 Haber No:29375
Antrepolarda Götürü Teminat Uygulaması
Antrepolarda Götürü Teminat Uygulamasına geçildi. 2014 yılında antrepolarda götürü teminat uygulamasına son verilmişti. GTRANT sistemi tekrar devreye girecek. ÖTV I sayılı listede yer alan AKARAYAKIT esyasi KAPSAM DISI.IGV, EMY,VB VERGILER YUZUNDEN % 10 , % 25 ORANLAR UYGUNLANMAYACAK VE BU SAYADE TUTAR ASIMI SORUNU DA ORTADAN KALKMIS OLACAK.Ekonomik Yonden de Antrepolara ve Firmalara kolaylik taninmis oldu.
 
Haberi Okudum
Mevzuat    30.09.2020 10:18 Haber No:29374
Gümrük Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair
Gümrük Yönetmeliği'nin teminat ile ilgili hükümlerinde yapılan değişiklikle; antrepo işleticilerinin götürü teminat uygulamasından yararlanabileceği hükmü getirildi; Mülga 527 nci madde Antrepo işleticilerince yararlanılacak götürü teminat başlığı adı altında yeniden düzenlendi; Antrepo işleticilerince, antrepo rejiminde kullanılmak üzere götürü teminat verilebilecek; Götürü teminat verilen antrepoya konulan eşya için başka bir teminat aranmayacak; Birden fazla antreposu bulunan antrepo işleticilerince, birden fazla antrepoyu kapsayacak şekilde yaygın götürü teminat verilebilecek; Yaygın götürü teminat verilen antrepolara konulan eşya için başka bir teminat aranmayacak
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    30.09.2020 00:43 Haber No:29373
Alüminyum Folyo İthalatına Yönelik Korunma Önlemi
Tayland, Dünya Ticaret Örgütü'ne yaptığı bildirimle alüminyum folyo ithalatına karşı bir Korunma Önlemleri Soruşturması başlattığını açıkladı.
 
Haberi Okudum
Haber    30.09.2020 00:41 Haber No:29372
Malezya Seramik Ürünlere Yönelik Korunma Önlemleri
Malezya, Dünya Ticaret Örgütü'ne yaptığı bildirimle seramikten mamul yer ve duvar karoları ithalatına karşı bir Korunma Önlemleri Soruşturması başlattığını açıkladı.
 
Haberi Okudum
Haber    30.09.2020 00:38 Haber No:29371
Çin Menşeli Fiber Optik Kablolara Damping Soruştur
Avrupa Birliği Komisyonu, Çin'den AB'ye tek modlu optik fiber kablo ithalatına yönelik anti-damping soruşturması başlattı. Soruşturma, AB'deki yerli fiber kablo üreticisi bir endüstri grubunun şikayeti üzerine açıldı.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    30.09.2020 00:31 Haber No:29370
İhracatçının önündeki yeni açılım: e-ticaret
Global e-ticaret pazarının 2021’de 5 trilyon dolara, yapay zeka ekonomisinin ise 2030 yılına kadar 15,7 trilyon dolara ulaşması öngörülüyor.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    29.09.2020 19:21 Haber No:29369
Güney Afrika Makarna Anti-Damping Soruşturması
Ticaret Bakanlığı’ndan alınan 22.09.2020 tarihli yazıda, Güney Afrika Cumhuriyeti Uluslararası Ticaret İdaresi Komisyonu (ITAC) tarafından Güney Afrika Gümrük Birliği (GAGB) adına Mısır, Letonya, Litvanya ve ülkemiz menşeli “Makarna” (1902.19 Gümrük Tarife Pozisyonu altında yer alan) ithalatına karşı 18 Eylül 2020 tarihinde bir anti-damping soruşturması başladığı ifade edilmektedir.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum