Son Haber Gümrük Program Mevzuat Evrim Link
 
Gumruk Haberleri 
Haber    04.08.2020 14:01 Haber No:28847  
GÜMRÜK İDARELERİNCE TAHSİL EDİLEN VERGİLER
Gümrük idareleri tarafından tahsil edilen vergi tutarı Temmuz ayında 17 milyar 461milyon TL olmuştur. 2020 yılı Ocak-Haziran döneminde ülkemiz vergi gelirleri toplamı 335 milyar 948 milyon TL iken Gümrük İdarelerince tahsil edilen vergilerin toplam vergi gelirleri içerisindeki payı ise %23,27 olarak gerçekleşmiştir. 2020 yılında Gümrük İdarelerince tahsil edilen vergiler toplamı ise 95 milyar 625 milyon TL olmuştur.
 
Haberi Okudum
Haber    04.08.2020 13:59 Haber No:28846  
DIŞ TİCARETTE EN ÇOK KULLANILAN TAŞIMA ŞEKLİ DENİZ
2020 yılı Temmuz ayında gerçekleştirilen ihracatın taşıma şekillerine bakıldığında en çok ihracat “Deniz Yolu” (8 milyar 957 milyon dolar) ile yapılırken, bu taşıma şeklini sırasıyla “Kara Yolu” (4 milyar 809 milyon dolar) ve “Hava Yolu” ulaşımı (1 milyar 53 milyon dolar) izlemiştir.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    04.08.2020 13:57 Haber No:28845  
EN FAZLA İHRACAT YAPTIĞIMIZ ÜLKE ALMANYA
Temmuz ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkeler sırasıyla Almanya, İngiltere ve ABD olurken ithalatta ise ilk üç sırayı Çin, Almanya ve Rusya almıştır. Temmuz ayında ihracatçılarımız 218 farklı ihracat pazarına ulaşmayı başarmıştır.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    04.08.2020 13:53 Haber No:28844  
2020 Yılı Temmuz Ayı Dış Ticaret
Pandemi sonrası ihracatımızdaki toparlanma Temmuz ayında da hızlanarak devam ediyor. Nitekim, GTS’ye göre ihracatımız, pandemi öncesi dönemini de aşarak, Temmuz ayında bir önceki aya göre yüzde 11,51 oranında artarak 15 milyar 11 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir. Geçen yılın aynı ayına göre ise yüzde 5,78 azalış göstermiştir.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    04.08.2020 03:22 Haber No:28843  
Haziran'da Türkiye'nin Çelik Dış Ticareti
Haziran ayında Türkiye'nin çelik ihracatı % 26.6, ithalatı ise % 26.1 oranında artış gösterdi. Haziran ayında çelik ürünlerinde dış ticaret fazlalığı da % 27.8 artışla 280 milyon dolardan, 370 milyon dolara yükselmiştir.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    04.08.2020 03:07 Haber No:28842  
Geri Kazanım Katılım Payı sıkça sorulan sorular
Geri Kazanım Katılım Payına İlişkin Yönetmelik kapsamında Çevre Kanunu Ek-1 sayılı listesindeki ürünlerin geri kazanım katılım paylarının beyanı ile tahsiline yönelik gerçekleştirilecek iş ve işlemler hakkında Bakanlığımıza iletilen dilekçe, başvuru ve şifai görüşmeler doğrultusunda hazırlanan Sıkça Sorular Sorular
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    04.08.2020 02:48 Haber No:28841  
Çarşaf kenar lastiği eşyanın ithalatında KDV oranı
4008.21.90.00.00 GTİP numarasında sınıflandırılan eşyalardan, ticari hayatta "çarşaf kenar lastiği" olarak adlandırılan; setleştirilmemiş, gözenekli olmayan vulkanize kauçuktan üretilmiş, enine kesit uzunluğu 5 milimetreyi geçen ve uzunluğuna kesilmiş şeritler halinde bulunan eşyaların, II sayılı listenin B/4 üncü sırası kapsamında değerlendirilmesi ve yüzde 8 oranında KDV'ye tabi oldugu
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    03.08.2020 02:30 Haber No:28840  
ABD'nin Hurda İhracatının % 22'si Türkiye'ye.
2020 yılının Ocak-Mayıs döneminde, ABD'nin hurda ihracatı % 2.3 oranında artışla 6.99 milyon ton düzeyinde gerçekleşti.
ABD'nin toplam hurda ihracatının % 22'sini gerçekleştirdiği Türkiye en #büyük #pazar konumunu sürdürdü.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    02.08.2020 19:03 Haber No:28839  
ABD'nin Çelik İthalatının % 67'si Özel Anlaşmalı
ABD'nin Çelik İthalatının % 67'si Özel Anlaşmalı Ülkelerden Vergisiz Yapılıyor
2019 yılının ilk 5 ayında, ABD'nin toplam çelik ithalatı % 23.2 düşüşle 12.3 milyon tondan, 9.4 milyon tona geriledi.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    01.08.2020 19:00 Haber No:28838  
Edirne'de gümrük memurlarına yönelik rüşvet operas
Edirne'de gümrük memurlarına yönelik rüşvet operasyonunda tutuklu sayısı 7'ye yükseldi.Edirne Emniyet Müdürlüğü ekiplerince, geçen hafta İpsala Sınır Kapısı'nda görevli gümrük memurlarına yönelik rüşvet operasyonunda gözaltına alınan 6 şüpheliden M.K.M. tutuklandı, diğerleri adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  Sonraki Sayfa»