Son Haber Gümrük Program Mevzuat Evrim Link
 
Gumruk Haberleri 
Haber    24.09.2020 14:32 Haber No:29328  
İthalatta vergi kalkanı sayesinde demir çelik
İthalatta vergi kalkanı sayesinde demir çelik sanayicileri çarkları döndürdü,
Dünyanın 8’inci büyük demir çelik üreticisi konumunda bulunan Türkiye, COVID-19 salgını sürecinde yassı madde mamulleri, alaşımlı ürünler, profiller ve paslanmaz sac gibi demir çelik ürünlerinde gümrük verileri oranlarını yüzde 5 düzeyinde artırdı.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    24.09.2020 14:11 Haber No:29327  
Çin-Avrupa Ekspresi Sınır Ötesi E-Ticaret
Çin-Avrupa Ekspresi Sınır Ötesi E-Ticaret B2B İhracat Özel Treni Chongqing’de Başlatıldı: Genel Gümrük İdaresi; Eylül'den itibaren başlattığı uygulamayla Chongqing’de “Sınır ötesi e-ticaret B2B ihracat şirketleri”ne tercihli denetim, basitleştirilmiş beyanname gibi daha elverişli gümrük işlemlerinden yararlanabilme hakkı verdi.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    24.09.2020 01:24 Haber No:29325  
DTÖ Gelişme Yolundaki Ülkelere Yönelik Özel Teşvik
Dünya Ticaret Örgütü üyeleri, Ticaret ve Kalkınma Komitesi'nin Özel Oturumunda DTÖ yasal metinlerinde yer alan gelişmekte olan ülkeler için özel ve farklı muamelelerin güçlendirilmesine yönelik önerileri tartışacak.Türkiye’nin de dis ticaret rejimi itibariyle diğer ülkelere taviz tanıması diğer ülkelerin tanıdığı tavizlerden faydalanması yönüyle söz konusu müzakereler önem taşıyor.
 
Haberi Okudum
Haber    24.09.2020 01:21 Haber No:29324  
Hindistan Çin Menşeli Şerit Metrelere anti-damping
Hindistan Ticaret Bakanlığı Ticaret Önlemleri Genel Müdürlüğü tarafindan, Çin'den ithal edilen şerit metrelere uygulanan anti-damping vergisinin etkisiz kılındığı iddiasıyla ilgili bir soruşturma başlattı.2025 yılı sonuna kadar uygulamada kalacak olan damping önleminin Kamboçya ve Singapur üzerinden etkisiz bırakıldığı şeklindeki iddialarda araştırılacak.
 
Haberi Okudum
Haber    24.09.2020 01:17 Haber No:29323  
ABD Anti-Damping ve TEV İdari Gözden Geçirme Soru
Ticaret Bakanlığından alınan bir yazıda,ABD tarafından ülkemiz menşeli “yumurtasız, pişirilmemiş, dondurulmamış makarnalar” (certain pasta) ithalatında uygulanmakta olan telafi edici vergi önlemleri çerçevesinde 1 Ocak 2019 – 31 Aralık 2019 dönemine ilişkin; anti-damping önlemi kapsamında 1 Temmuz 2019 – 30 Haziran 2020 dönemine ilişkin idari gözden geçirme (administrative review) soruşturmalarının ABD Ticaret Bakanlığı Uluslararası Ticaret İdaresince (ITA) başlatıldığı iletilmiştir.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    24.09.2020 01:15 Haber No:29322  
Sırbistan Korunma Önlemi Soruşturması-İnşaat Demir
29 Haziran 2020 tarihinde Sırbistan Resmi Gazetesi’nde yayımlanan bildirime göre “İnşaat Demiri (Ribbed Concrete Steel in Bars-Rebars)” (7214 20 00 00 Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu altında yer alan) ithalatına karşı bir korunma önlemi (safeguard measure) soruşturması başlatıldığı bildirilmişti.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    24.09.2020 01:12 Haber No:29321  
İhtisas Serbest Bölgelerinde Sağlanacak Destekler
İhtisas Serbest Bölgelerinde Sağlanacak Destekler Hakkında Karar Uygulama Usul ve Esasları Genelgesi(2020/4) Yürürlüğe girdi.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    24.09.2020 01:06 Haber No:29320  
Türkiye’den Rusya’ya, otomotiv yan sanayi ihracatı
Türkiye’den Rusya’ya 2020 yılının ilk 8 ayında, 229 milyon 292 bin dolarlık otomotiv yan sanayi ihracatı yapıldığı açıklandı.
Türkiye’den yılın 8 ayında 193 ülkeye otomotiv yan sanayi ihracatı gerçekleştirildi. Rusya bu pazarda, 229 milyon 292 bin dolarlık hacim ile yer aldı.5.5 milyar doları aşkın ihracat
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    24.09.2020 01:01 Haber No:29319  
Ukrayna’dan dökme demir ithalatını 2.5 kat artırdı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine referansla Steel Orbis tarafından bildirildiğine göre Ocak-Temmuz döneminde, Türk metalurji firmaları Ukrayna’dan dökme demir ithalatını geçen yılın aynı dönemine göre % 83.8 artırarak 206.5 bin tona yükseltti.
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
Haber    23.09.2020 22:08 Haber No:29318  
Gümrük Yönetmeliği’nin Geçici 16/2 inci Maddesi
Gümrük Yönetmeliği’nin Geçici 16/2 inci Maddesi Hakkında
Devamını Okumak İçin Tıklayınız...  
Haberi Okudum
 «Önceki Sayfa ...  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  Sonraki Sayfa»